Facebook předmětem předvolebního boje?

Volby, které proběhnou za necelé tři měsíce, začíná pociťovat každý občan. Ať už na ulici ve formě billboardu, v televizi nebo třeba na Facebooku. Uživatelé Facebooku si oblíbili především odpůrci ČSSD. Podívejme se, jak vypadá situace tři měsíce před volbama.

Podívejme se rok zpět a za jaké akce “může” přítomnost Facebooku nebo kterým pomohly vzniknout. Zřejmě největší poprask a první větší “propagace” Facebooku zaznamenala akce, kdy na mítincích ČSSD házeli odpůrci této strany vajíčka na představitelé strany. Stála se z toho mánie a všude se mluvilo o Facebooku a skupinách Hoď si vajíčko nebo dokonce hrách či aplikacích. Okamžik, kdy se Facebook poprvé výrazněji objevil.

Defenestrace v Praze

Nespokojení občané uspořádali tzv. Čtvrtou defenestraci. O vyhazov úředníků z oken jako v dávné minulosti však nešlo. Demonstranti se sešli s požadavkem na odstoupení primátora Prahy Béma a dalších vrcholních členů magistrátu.

Primátor nedorazil a akce se zúčastnilo přes 500 lidí, včetně některých politiků, např. Ondřej Liška(býval ministr školství). Akce byla svolána přes Facebook.

Státní maturity a Facebook

Všeobecný strach ze státních maturit a obavy z špatně připravených testů daly za vznik skupin proti státním maturitám. Jedna z nich uspořádala demonstraci v Praze, kde přišlo na tisíce studentů, neobešlo se to bez politické delegace. Přítomná byla například Olga Zubová nebo Zdeněk Škromach.

Skupiny na Facebooku, které nechtějí státní maturity vznikají i teď. Za zmínku třeba Budu volit stranu, která bude chtít zrušit státní maturity a obdobné.

Trnem v oku odpůrců

Nejvíce útokům z Facebooku musí čelit sociální demokracie(ČSSD) a jejich předseda Jiří Paroubek. Krom výše zmíněné vajíčkové války, stojí za zmínku nedávna událost, kdy zakladatel jedné ze stránek na Facebooku nabízel lákavé ceny. Po nalákání několika desetitisíců fanoušků přejmenoval stránku na “Mladí lidé volí Paroubka”.

Skupin okolo předsedy ČSSD je několik desítek. Mnoho z nich má jen z názvu urážlivějící obsah.

Jestli se promítne nějak prostředí, které je na Facebooku do výsledků voleb uvidíme na konci května. Prezentaci stran si ukážeme někdy příště.

Pro představu, jak se stal Facebook centrem dění napište do nějakého zpravodajského serveru slovo Facebook. Idnes.cz, Novinky.cz nebo Aktuálně.cz